1.1.2012

phi phi ja phuket

Lähdettiin parin päivän retkelle. Ensin otimme lautan Krabista Phukettiin. Matka maksoi 650 bht / henkilö ja nouto tuli hotellilta satamaan. Phuketista oli järjestetty kuljetus halutulle alueelle ja me menimme Patongin alueelle. Lauttamatka kesti noin 2 tuntia. Phuketissa yövyimme Phuket Townissa, sillä uudenvuoden vuoksi näytti siltä, että hotellit olivat täysiä. Kohtuullisen hotellihuoneen löysimme Rome hotellista. Yllätys oli myös se, että bussit eivät enää kulkeneet Patongilta Phuket towniin illalla, vaan otimme tuk-tukin (600 tbh).

Uutena vuotena 2012 lähdimme heti aamusella retkelle Phi-Phille. Nouto hotellilta 7.45 ja perillä olimme noin 10.00 maissa. Ikävä kyllä sää ei oikein suosinut rantaelämää. Uikkarit saivat jäädä reppuun ja kiertelimme hieman saarta. Kojuja kojujen perään. Paljon oli rakennettu pieniä puoteja. Ruokailu ja hieronta juhlistivat lomapäivän. Takaisin Krabille lähdimme 15.30 lautalla, joka olikin täynnä matkustajia.

Ennen lautan lähtemistä yksi miehistön jäsenistä oli laivan etuosassa polttamassa papereita ja laittamassa alttarille ruokia. Epäselväksi jäi, oliko kyseessä vain paperien polttaminen vai hyvän merionnen pyytäminen tulevalle matkalle....

Into seikkailla pienillä saarilla ja tutustua niiden elämään jäi. Ehkäpä ensi kerralla voisi majoittua muualla kuin mantereella.