16.9.2012

saaks tota koiraa silittää


kysytään minulta melkein päivittäin. Keskustelu kulkee yleensä näin:

Lapsi: "Saaks tota koiraa silittää?"
Minä: "Joo saa. Se on vaan märkä, kun kävi just uimassa."
Lapsi: "Miks se kävi uimassa?"
Minä: "No ku se tykkää uimisesta ja vedestä. Sä taidat tykätä koirista, vai?"
Lapsi: "Joo. Mä haluaisin koiran meille....Mut meille ei voi ottaa koiraa, kun iskä ei tykkää / on allerginen koirille. "
Minä: "No voi harmi. Ei sitä sitten voi ottaa."
Lapsi: "Mikä se nimi on?"
Minä: "Nuppu. Ootko sä tulossa koulusta?"
Lapsi: "Ei kun kerhosta. Mä käyn tossa seurakuntakodilla iltapäiväkerhossa......"

tässä välissä vaihdetaan erilaisia kuulumisia kerho-/ koulupäivästä, vanhemmista, kavereista, siskoista ja veljistä, elämästä....ja eläimistä....

Lapsi lopuksi: "Oikein hyvää viikonloppua!".
Minä: "Kiitos samoin."

Lähden jatkamaan matkaa ilahtunein mielin. Iloitsen noista kohteliaista pienistä ihmisistä, jotka juttelevat.







Ei kommentteja: